Президент анонсував створення національного українського авіаперевізника UNA за участю європейської авіабудівної компанії Airbus

0

Президент анонсував створення національного українського авіаперевізника UNA за участю європейської авіабудівної компанії Airbus

Президент анонсував створення національного українського авіаперевізника UNA за участю європейської авіабудівної компанії Airbus

Сьогодні, 25 листопада, у межах форуму «Велике будівництво: авіація і туризм» президент України Володимир Зеленський анонсував створення національного українського авіаперевізника «Українські національні авіалінії» (UNA) за участю європейської авіабудівної компанії Airbus. Сьогодні ж очікується підписання меморандуму між Міністерством інфраструктури України і компанією Airbus.

«У рамках програми «Велике будівництво» ми робимо новий крок, потужний крок, про який ми говорили. Від обіцянок переходимо до практичної реалізації — це наш національний авіаперевізник. Його створення буде розпочато офіційно вже сьогодні. Було декілька робоих назв, на сьогодні це Ukrainian national airlines — Українські національні авіалінії (UNA), дуже символічно», — заявив Зеленський.

Зазначимо, що у форумі «Велике будівництво: авіація і туризм» передбачені п’ять панелей: мегапроєкти української авіації; авіаційна інфраструктура; мала та велика авіація; авіаподорожі: внутрішній та зовнішній туризм; розвиток туристичного потенціалу та туристичних продуктів.

Оновлено:

У присутності Президента Володимира Зеленського було підписано Меморандум про взаєморозуміння між Міністерством інфраструктури України та Airbus щодо національного авіаперевізника. Документ підписали міністр інфраструктури Олександр Кубраков та віце-президент Airbus у Європі та Центральній Азії Кімон Сотіропулос під час форуму «Велике будівництво: авіація та туризм».

Меморандум закріплює спільну мету України та Франції – розвиток та співпраця у сфері авіації. Документ визначає алгоритм подальшого співробітництва держав у межах створення національного авіаперевізника, включаючи, але не обмежуючись придбанням ним повітряних суден. Зокрема, йдеться про лізинг чи купівлю 22 літаків: шести малих вузькофюзеляжних літаків (типу А220); 12 середніх вузькофюзеляжних літаків (типу А320/А321); чотирьох широкофюзеляжних літаків (типу А330/350).

Віце-президент Airbus у Європі та Центральній Азії Кімон Сотіропулос привітав рішення українського уряду щодо створення національного авіаперевізника.

«Ми бачимо, що в Україні – країні, яка має надзвичайно великий потенціал для туризму, для бізнесу й будь-яких нових можливостей, є великий потенціал для створення нового перевізника», – сказав він.

Кімон Сотіропулос також зауважив, що створення національного авіаційного перевізника України відбудеться «з нуля», тож можна буде одразу інвестувати у досконаліші технології, у кращий авіаційний флот, який залишатиме менше вуглецевого сліду, споживатиме менше палива, а отже – буде більш дружнім до довкілля.

Нагадаємо, що влітку Офіс президента залучив французьку консалтингову компанію Aerogestion до створення національного авіаперевізника України, яка підтвердила економічну доцільність створення національного авіаперевізника в Україні.

Оновлено:

Прем’єр-міністр Денис Шмигаль під час виступу на форумі «Велике Будівництво: Авіація. Туризм» озвучив три фактори змін, які створюють умови для розвитку авіаційної й туристичної галузей в Україні. Першим фактором, за його словами, є угода про Спільний авіаційний простір із Європейським Союзом, що стала головною подією цього року у сфері авіаперевезень.

«Це безвіз, який дозволяє лібералізувати наші відносини з Європою та європейськими авіаперевізниками. Угода відкриває шлях до того, щоб доступні подорожі літаком стали для українців буденністю. Це підвищує комфорт, якість життя, якість подорожей і туризму. Більша конкуренція на ринку — більше маршрутів, нижчі ціни, краща якість», — зауважив Денис Шмигаль.

Очільник Уряду додав, що угода також відкриває можливість для визнання сертифікатів літаків українського виробництва, зокрема компанії «Антонов».

«Це дає прекрасну перспективу для інвестицій авіакомпаній у відповідну інфраструктуру, це підтримує нашу прекрасну школу авіабудування, якій вже багато десятків років. Ми будемо сповна підтримувати українське авіабудування», — підкреслив Прем’єр-міністр.

Другий фактор, як відзначив Денис Шмигаль, — це державні інвестиції в розвиток авіаційної інфраструктури. За його словами, загальні інвестиції держави у відповідні проекти лише цього року склали 3,4 млрд грн.

«За підрахунками експертів, аналітиків — це впливає майже на 1% ВВП в Україні. Цього року 1,4 млрд грн були спрямовані на будівництво аеропорту в Дніпрі. 700 млн грн — на аеропорт в Одесі. Понад 600 млн — на аеропорт Вінниці, 500 млн грн — на херсонський аеропорт. Учора на засіданні Уряду ми також затвердили порядок використання 200 млн грн для поповнення статутного капіталу аеропорту «Бориспіль». Ці кошти підуть на розбудову нового терміналу», — зазначив Прем’єр-міністр.

Третій фактор змін — це розвиток власного авіабудування. Денис Шмигаль зауважив, що Україна має затверджений стратегічний документ — Державну цільову науково-технічну програму розвитку авіаційної промисловості на 2021-2030 роки.

«Програма містить важливу дорожню карту з елементами найкращого світового досвіту із розвитку авіабудівництва. Передбачається, що загальний об’єм інвестицій в розвиток українського авіабудівництва за ці роки складе понад 34 млрд грн», — повідомив Денис Шмигаль.

Прем’єр-міністр підкреслив, що 45 високотехнологічних підприємств авіабудування до 1 січня 2025 року отримали податкові пільги, зокрема звільнення від оподаткування прибутку підприємства, сплати податку на додану вартість, сплати земельного податку, сплати в’їзного мита на високотехнологічне обладнання. Завдяки виконанню цієї стратегії, за словами очільника Уряду, обсяг реалізації авіатехніки в період до 2030 року оцінюється експертами в понад 300 млрд грн.

Джерело: Міністерство інфраструктури